Vilkår for brug og anvendelse af online services fra upjers GmbH

Generelle forretningsbetingelser

§ 1 Gyldighedsområde, kontraktindgåelse

  1. Disse generelle brugerbetingelser er indholdet af brugerforholdene mellem upjers GmbH, Hafenstraße 13, 96052 Bamberg (ejer) og brugerne af de elektroniske underholdningstilbud (brugere). Brugerens kontraktbetingelser indgår kun da i kontrakten, når ejeren udtrykkeligt accepterer det skriftligt. Med brugerens tilmelding til spilportalen eller til en service (dvs. med afsendelsen af en anmodning om oprettelse af adgangsberettigelse (kontoåbning) og med indlogning på den pågældende servicer platform, accepterer brugeren brugerbetingelserne). Ved tilmeldingen bliver brugeren opfordret til at være indforstået med brugerbetingelserne. Brugerbetingelserne gælder for enhver brug af servicen, også fremtidige kontrakter, tilbud, ydelser og leveringer fra ejeren.

  2. Brugerbetingelserne bliver offentliggjort på spilleportalen og indenfor rammerne af servicerne. Disse brugerbetingelser kan gemmes i udklipsholderen, gemmes på en permanent datalagringsenhed eller printes ud. På forespørgsel fra brugeren kan brugerbetingelserne imidlertid også tilsendes.

  3. I tillæg til og i forlængelse af disse brugerbetingelser gælder spilleregler og spilleinstruktionen, som anføres i forbindelse med den pågældende service.

  4. Disse servicer retter sig udelukkende til forbrugere i henhold til § 13 BGB. Brugen af servicen til erhvervsformål eller andre industrielle formål er udelukket. Brugerberettiget er alle personer, som på tidspunktet for tilmelding er fyldt 18 år. Mindreårige er kun berettigede til brug af servicerne med deres lovmæssige værges indforståelse.

  5. Med tilmeldingen forsikrer brugeren udtrykkeligt for sin myndighed og solvens eller også - i tilfældet med mindreårige - at den lovmæssige værges accept foreligger.

  6. Brugerforholdet begynder ved tilmeldingen til spilportalen eller til en bestemt service og via godkendelsen af tilmeldingen fra ejerens side i form af oprettelse af adgangsberettigelse (konto). Det ender med brugerens opsigelse, for eksempel ved sletning af sin konto, eller via spærring eller sletning af ejeren eller via ejerens opsigelse.

  7. Med afsendelsen af tilmeldingsformularen afgiver brugeren et bindende tilbud om afslutning af en servicebrugeraftale (også "anmodning om åbning af en service-konto"). Derved skal alle indtastningsfelter i registreringsformularen være udfyldt korrekt.

  8. De i disse Generelle Forretningsbetingelser nævnte kontrakter mellem ejeren og brugeren kommer grundlæggende først i stand med ejerens accept af hhv. anmodningen om indgåelse af en servicebrugeraftale eller anmodningen om indgåelse af en kontrakt om brug af tillægsydelser. Accepten kan følge eksplicit eller følge af ejerens første opfyldelse som følge af betalingen. Adgangen, som følge anmodningen om åbning af en servicekonto eller som følge af tilbudet om brug af tillægsydelser bliver af ejeren omgående bekræftet ad elektronisk vej via den af brugeren angivne e-mail adresse. Adgangsbekræftelsen udgør ingen bindende accept af anmodningen om at blive bruger. Adgangsbekræftelsen kan dog være forbundet med erklæringen om accept.

§ 2 Ydelsesomfang

  1. Ejeren gør det grundlæggende muligt for brugeren at deltage i sine servicer i deres udformning til den pågældende tid ved at stille dem til rådighed gennem internettet. Brugeren skal selv sikre sig forudsætningerne for deltagelse i servicerne.

  2. Brugeren har intet krav på deltagelse i ejerens servicer. Specielt forbeholder ejeren sig ret til at afvise en tilmelding til en eller flere servicer uden begrundelse eller at begrænse den.

  3. Ejeren garanterer ikke, at servicerne opfylder brugerens krav. Specielt påtager ejeren sig ingen garanti for at servicerne egner sig til de af brugeren opstillede mål.

  4. Brugeren gøres opmærksom på, at en uafbrudt og fuld funktionsdygtig rådighed over servicerne til enhver tid for brugeren ikke er mulig. Ejeren garanterer dog en tilgængelig for spillene på 92% (tooghalvfems procent) i årsgennemsnit. Herfra undtaget er tider, hvor serverne ikke er tilgængelige via internettet på grund af tekniske eller øvrige problemer, som ligger udenfor ejerens indflydelsesområde (klimaindflydelse, forårsaget af tredjemand osv.), på samme måde som tidspunkter, hvor der udføres rutinemæssigt vedligeholdelsesarbejde. Ejeren kan begrænse adgangen til servicerne, såfremt internetudbyderens sikkerhed, opretholdelsen af internettets integritet, specielt undgåelse af tungtvejende forstyrrelser på nettet, softwaren eller de lagrede data kræver dette.

  5. servicerne er underlagt en konstant videreudvikling, tilpasning og forandring. Af denne grund kan ejeren til enhver tid tilpasse sine servicer indholdsmæssige, optiske, tekniske og øvrige fremtrædelsesform. Et krav fra brugerens side på at opretholde bestemte tekniske rammebetingelser eller givne forhold består herved ikke. Brugeren modtager udelukkende en brugerret til de pågældende servicer i deres på det pågældende tidspunkt aktuelle form.
    Brugeren har intet krav på opretholdelse af servicerne i den ved kontraktafslutningen bestående form.
    Ejeren forbeholder sig ret til at indstille driften af servicerne til enhver tid, uden angivelse af grunde. I dette tilfælde kan brugeren i henhold til § 3 (5a) forlange, at de overfor ham allerede ydede fordele (eksempelvis til gengæld for premiumvaluta) enten indsættes i en anden af ejerens tilbudte servicer eller at ejeren erstatter fordele, som er betalt på forskud. Yderligere krav fra brugerens side på grund af indstilling af servicer er udelukket.

  6. Henvisninger, tips og råd til afvikling af servicer, som ejeren og dennes medarbejdere og betalings- og driftsmedhjælpere uddeler, er altid uforpligtende. Brugeren har ikke noget krav på erstatning af ulemper, som disse har medført.

  7. Såfremt intet andet er udtrykkeligt anført i beskrivelsen af servicernes ydelser, er de af ejeren til rådighed stillede servicer gratis. Bestemmelser i § 3 forbliver heraf uberørte.

§ 3 Premiumvaluta, tillægsydelser, betalingsbetingelser

  1. Ejeren giver ved enkelte servicer brugeren mulighed for, at skaffe såkaldte premiumvalutaer (Coins, Diamanter, Kulstykker, Ædelsten, Farvesplinter, …) mod en betaling. Prisen for premiumvalutaen bliver bekendtgjort på internetsiden for den pågældende service. Anskaffelsen forudsætter en yderligere – uafhængig af servicebrugeraftalen – kontraktindgåelse (Kontrakt om Brug af Tillægsydelser). Denne følger indenfor rammerne af en særskilt og tydeligt kendetegnet bestillingsproces. Bestillingsprocessen afslutter med knappen „køb“. Brugeren afgiver med aktiveringen af denne knap en viljeerklæring, som forpligter vedkommende til betaling af det pågældende beløb ved afslutningen på kontrakten.

  2. Ved hjælp af premiumvaluta har brugeren mulighed for at erhverve sig enkelte tillægsydelser i forhold til en normal konto. Bestillingen af bestemte tillægsydelser i spillet er ikke nogen selvstændig kontrakt, men udelukkende brugerens ret til at bruge sin anskaffede premiumvaluta indenfor rammerne af den under § 3 afsnit 1 nævnte kontrakt. Den nærmere beskrivelse af de fremskaffede tillægsydelser og mængden af premiumvaluta, som fremskaffelsen af dem koster, fremgår særskilt af internetsiden for den pågældende service og varierer alt efter service. Premiumvalutaen gælder altid kun indenfor den service, hvor den er fremskaffet, og de kan grundlæggende set ikke overføres. Gyldigheden af premiumvalutaen er begrænset til 12 måneder fra anskaffelsesdatoen.

  3. For tillægsydelserne gælder i tillæg til disse brugerbetingelser de tilsvarende beskrivelser af ydelserne som særlige betingelser. Ejeren forbeholder sig ret til at ændre arten, omfanget og indholdet af tillægsydelserne.
    Specielt forbeholder ejeren sig retten til, i forbindelse med videreudvikling og tilpasning af servicerne, at ændre enkelte tillægsydelser, ikke længere at tilbyde disse og/eller at gøre dem til en gratis del af servicen.

  4. Det er ingen pligt til at anskaffe premiumvaluta. Tillægsydelserne kan bestå af enkeltstående ydelser eller være tidsmæssigt begrænsede. Tidsmæssigt begrænsede tillægsydelser bortfalder igen efter udløb af den bestilte tid og kan derefter bestilles påny, hvis de stadigvæk udbydes af ejeren.

  5. En erstatning eller kompensation for én gang erhvervet og til brug af tillægsydelser anvendt premiumvaluta er i princippet ikke muligt. Dette gælder ikke, hvis kontrakten om brug af tillægsydelser er blevet fortrudt retmæssigt i henhold til § 4. Dette gælder heller ikke, hvis servicen eller den af brugeren fremskaffede tillægsydelse i løbet af den kontraktmæssigt aftalte varighed enten ændres af ejeren, ophæves eller tilbydes gratis.

    a. Premiumvaluta, som er anskaffet for penge indenfor ti uger før en service ophører, kan veksles til premiumvaluta med samme værdi til en anden af ejeres services. Hvilken bestemmes af brugeren. Alternativt kan brugeren forlange en erstatning af premiumvaluta, som han har anskaffet sig hos ejeren for rigtige penge indenfor to uger før ophør af servicen. Et sådant krav skal brugeren rette skriftligt til support@upjers.com indenfor ti uger efter erhvervelsen af premiumvalutaen.

    b. Såfremt brugeren allerede har brugt premiumvaluta forud for et bestemt tidsrum for brugen af tillægsydelser for en fremtidig tidsperiode og ikke kan gøre brug af disse tillægsydelser pga. årsager foranlediget af ejeren (f.eks. ophævelse af tillægsydelserne, vedvarende utilgængelighed af tillægsydelserne, optagelse og udbydelse af tillægsydelserne i de gratis servicer), vil ejeren som erstatning først og fremmest tilbyde andre tillægsydelser og/eller erstatte det brugte beløb (henholdsvis værdien af premiumvalutaen), udregnet efter tid, overfor brugeren.
    Brugerens ret til ekstraordinært at ophæve kontrakten om brug af tillægsydelser pga. de ikke brugbare tillægsydelser iht. § 8 afsnit 4, forbliver uberørt af dette. Yderligere krav fra brugeren er udelukket.

  6. Til brug af tillægsydelser er ejeren berettiget til at forlange modydelser i form af premiumvaluta betalt forud. Betalingen for erhvervelse af premiumvaluta forfalder omgående med indgåelse af kontrakten, dvs. med bekræftelsen på erhvervelsen af premiumvaluta. Ejeren tilbyder forskellige betalingsmetoder. Brugeren har intet krav på at ejeren tilbyder bestemte betalingsmuligheder eller vedligeholder disse. Betalingerne bliver foretaget ud fra brugerens valg af betalingsmetode. Brugeren bliver udtrykkeligt gjort opmærksom på, at betalingsudbyderne, som på vegne ejeren trækker beløbene afhængigt af den valgte betalingsmetode, kun overfører en del af de af brugeren opkrævede beløb til ejeren. Undtagen i tilfælde af en virksom fortrydelse begrænses brugerens krav på tilbagebetaling eller erstatning grundlæggende set til det af ejeren rent faktisk modtagne netto-beløb. Det af betalingstjenesteudbyderen fratrukkede beløb bliver ikke erstattet af ejeren.

  7. I tilfælde af manglende betaling er ejeren berettiget til at stoppe tillægsydelserne, samt omgående at spærre den pågældende brugers konto. Brugerens forpligtelse til at betale det aftalte beløb forbliver uberørt af dette.

  8. Opstår der for ejeren ekstra udgifter eller byrder på grund af forhold, som kan tilskrives brugeren, så bærer denne de heraf opståede udgifter overfor ejeren. Ejeren er i dette tilfælde berettiget til at opkræve disse udgifter igen sammen med den oprindelige betaling.

  9. Krav fra ejerens side kan af brugeren kun besvares med uomtvistelige eller retsgyldige modkrav. Brugeren kan kun opretholde en ret til ikke at efterkomme ejerens krav, hvis brugerens modkrav beror på det samme kontraktforhold. Afgivelse til tredjemand af krav fra brugerens side mod ejeren er udelukket.

§ 4 Oplysning om fortrydelsesret vedrørende premiumvaluta og tillægsydelser

Fortrydelsesret:

Du har ret til at fortryde denne kontrakt inden fjorten dage uden angivelse af grunde. Fortrydelsesfristen udgør fjorten dage fra dagen for indgåelse af kontrakten. For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du informere os om din beslutning om at fortryde denne kontrakt via en utvetydig erklæring (f.eks. i et brev sendt med posten, en telefax eller en e-mail) til nedenstående kontaktoplysninger:

upjers GmbH
Hafenstraße 13
96052 Bamberg
Tyskland

Telefon: +49 (0) 951-510908
Telefax: +49 (0) 951-510908102
E-mail: agb@upjers.com

Til dette formål kan du benytte den nedenstående standard-fortrydelsesformular, hvilket du dog ikke er forpligtet til:


Standard-Fortrydelsesformular:

(Hvis du vil fortryde kontrakten, så udfyld venligst denne formular og send den til os.)

  • Til upjers GmbH, Hafenstraße 13, 96052 Bamberg; Telefax: +49 (0) 951-510908102; e-mail: agb@upjers.com
  • Hermed fortryder jeg/vi () den af mig/os () indgåede kontrakt om køb af følgende varer ()/ tilvejebringelsen af de følgende tjenesteydelser ()
  • Bestilt den ()/modtaget den ()
  • Navnet på brugeren/brugerne
  • Adresse på brugeren/brugerne
  • Underskrift fra brugeren/brugerne (kun ved meddelelse på papir)
  • Dato

    (*) Slet overflødig tekst.
    Til overholdelse af fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristens udløb.

Konsekvenser af fortrydelsen:

Hvis du fortryder denne kontrakt, vil vi tilbagebetale alle betalinger, som vi har modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostningerne (med undtagelse af de yderligere omkostninger, som er et resultat af at du har valgt en anden art af levering end den af os valgte billigste standardlevering) senest inden fjorten dage fra den dag, hvor din meddelelse om din fortrydelse af denne kontrakt er indgået hos os. Til denne tilbagebetaling anvender vi det samme betalingsmiddel som du benyttede til den oprindelige transaktion, undtagen hvis noget andet er blevet udtrykkeligt aftalt med dig; på ingen måde bliver der påregnet udgifter for dig ved denne tilbagebetaling.

Slut på oplysningen om fortrydelsesret

Særlig henvisning

Din fortrydelsesret ophæves før tid, hvis upjers er begyndt med udøvelsen af kontrakten, efter at du udtrykkeligt har accepteret, at upjers begynder med udøvelsen af kontrakten inden at fortrydelsesfristen begynder, og du har bekræftet dit bekendtskab med at du via din accept af påbegyndelsen af udføringen mister din fortrydelsesret.

§ 5 Reklamation

  1. Ejeren stiller adgang til servicerne og tillægsydelserne til rådighed overfor brugeren in den på det givne tidspunkt aktuelle tilstand. Brugeren har ikke noget krav på opretholdelse eller arbejden henimod en bestemt tilstand/funktionsomfang for servicerne og tillægsydelserne.

  2. Brugeren er bevidst om at den af ejeren til rådighed stillede software indenfor rammerne af servicen - som al software - ikke kan være fuldstændig fejlfri. Som mangelfuld anses servicen derfor kun, når dens spilbarhed er ødelagt betydeligt og permanent.

  3. Til brugerens egen sikkerhed og i særdeleshed af hensyn til sikring af beviser, anbefales det brugeren, at rette samtlige reklamationer til ejeren skriftligt (eller per e-mail)

  4. Før indrapportering af en eventuel fejl skal brugeren først gennemse servicevejledningen og eventuelt af ejeren andre til rådighed stillede hjælperedskaber til problemløsning (specielt lister med ofte stillede spørgsmål, diskussionsfora omhandlende problemer). Brugeren bør ved en fejlrapportering støtte ejeren efter evne.

  5. Garantier i retshenseende påtages ikke af ejeren, så længe intet andet er udtrykkeligt aftalt skriftligt.

§ 6 Ansvar

  1. For så vidt som at ejeren tilvejebringer gratis ydelser, hæfter ejeren på ingen måde for andre end groft uagtsomme eller med vilje forårsagede skader.

  2. Såfremt ejeren kræver betaling for ydelser, hæfter han uindskrænket ved forsæt og grov skødesløshed.

  3. Ved mild uagtsomhed hæfter ejeren kun i tilfælde af krænkelse af en væsentlig kontraktforpligtelse. Under væsentlige kontraktforpligtelser, også kaldet kardinalforpligtelser i hht. retspraksis, skal sådanne pligter forstås, som muliggør den reglementerede gennemførsel af kontrakten og på hvis opfyldelse brugeren brugeren kan regne med. Erstatningspligten er efter størrelsen begrænset til forudseelige og kontrakttypiske skader.

  4. Bestående ansvarsudelukkelse består dog ikke ved ansvar for skader på liv, legeme og sundhed. Den gælder heller ikke, såvidt skaden beror på en krænkelse af en væsentlig forpligtelse i henhold til kontrakt eller krænkelse af en garanti. Ejerens ansvar ifølge produktansvarsloven samt indenfor andvendelsesområde af § 44 a TVG forbliver uændret.

  5. Forestående ansvarsudelukkelser eller -begrænsninger gælder også med henblik på ansvar hos ejerens ansatte, arbejdstagere, medarbejdere, repræsentanter og betalingsmedhjælpere især med hensyn til andelshavere, medarbejdere, repræsentanter, organer og disses medlemmer med henblik på deres personlige ansvar.

  6. Ejeren distancerer sig udtrykkeligt fra indhold på samtlige sider, til hvilke der findes henvisninger ("links") blandt ejerens forskellige tilbud. Ejeren tager intet ansvar for disse siders indhold. For indholdet på disse sider er udbyderne af disse pågældende sider selv ansvarlige. En kontrol af informationerne under de forskellige links fra ejerens side sker ikke. Krænkelser af gældende lov fra de linkede siders indhold er ejeren ikke bekendt med. Ved underretning om sådant, bliver linket selvfølgelig omgående fjernet.

  7. Der er med de forestående regler ikke forbundet en ændring af bevisbyrden til ulempe for brugeren.

§ 7 Brugerens forpligtelser

  1. Brugeren forpligter sig til at holde adgangsdata til de enkelte servicer hemmelige. En videregivelse til tredjemand er ikke tilladelig.

  2. Brugeren forpligter sig til kun at benytte én konto på samme tid ved hver service. Den samtidige brug af flere konti ved samme service (såkaldte multi-brugere) er ikke tilladt.

  3. Benyttelse fra brugerens side af scripts eller programmer til automatisk udførelse af deltagelse i servicerne (såkaldte bots) er ikke tilladt.

  4. Brugeren forpligter sig til ikke med hensigt at skaffe sig en fordel ved brug af servicerne via programmeringsfejl eller -huller i servicerne (såkaldte bugs). Allerede opnåede fordele skal tilbagegives eller udlignes og kan af ejeren blive ophævet. Brugeren skal holde faktiske eller formodentlige bugs eller uregelmæssigheder hemmelige og omgående melde dem til ejeren.

  5. Brugeren forpligter sig til ikke, inden for rammerne af servicen, at udbrede billeder, links, navne, ord eller andre ytringer med reklamerende, politisk, krænkende, sexistisk, pornografisk eller øvrigt moralsk forkasteligt indhold, i særdeleshed racistisk og højre- eller venstre ekstremt. Yderligere forpligter brugeren sig til ikke at anvende ophavsretsligt beskyttede begreber, navne eller billeder. I tvivlstilfælde har brugeren at slette indhold efter påtegning fra ejeren og ejeren har desuden ret til selv at slette det.

  6. Bestemmelserne fra ejerens og dennes medarbejderes side samt dennes betalings- og vedligeholdelsesmedhjælpere skal følges af brugeren. Dette gælder specielt også for anvisninger fra administratorer og moderatorer i et eventuelt forum hørende til den pågældende service.

  7. En regelbrydende overtrædelse af den ovennævnte pligter berettiger ejeren til omgående og til enhver tid at udelukke brugeren fra videre deltagelse i den pågældende service og til spærring eller sletning af den pågældende brugers konto. En erstatning eller godtgørelse for premiumvaluta, som befinder sig på en eller flere konti på tidspunktet for sletningen, eller for allerede erhvervede og stadigvæk gyldige tillægsydelser følger ikke.

§ 8 Opsigelse

  1. Brugeren er til enhver tid berettiget til at opsige sin deltagelse i enkelte, flere eller alle servicer uden begrundelse og uden at overholde nogen tidsfrist.

  2. Ejeren er til enhver tid berettiget til at opsige enkelte, flere eller alle servicer uden overholdelse af en tidsfrist, hvis servicen eller servicerne nedlægges.

  3. Har brugeren forud bestilt tillægsydelser vha. premiumvaluta for et bestemt tidsrum, så er retten til ordinær opsigelse udelukket indenfor dette tidsrum.

  4. Begge parters ret til at opsige hhv. servicebrugeraftalen eller kontrakten om brug af tillægsydelser af til enhver tid vigtige grunde (ekstraordinær opsigelse) forbliver uberørt.

  5. Hvis ejeren gør brug af den ekstraordinære opsigelse af hhv. servicebrugeraftalen eller kontrakten om brug af tillægsydelser, bliver brugeren kompenseret efter andel for de af ham forud betalte ydelser, som gælder ud over opsigelsestidspunktet eller får en godtgørelse for den indløste premiumvaluta (specielt til gengæld for tillægsydelser). Yderligere krav fra brugerens side er udelukket, såfremt ikke andet er aftalt i disse bruger betingelser.

  6. Ejeren er specielt, men ikke udelukkende, berettiget til opsigelse af betydningsfuld årsag, hvis

    • brugeren kommer i restance på mindst 5 Euro eller mere med betalingen af modydelser og ikke betaler trods gentagne påmindelser,
    • brugeren selvforskyldt overtræder reglerne og ikke ophører med overtrædelserne trods advarsler; en advarsel kræves ikke, hvis en fastholdelse til kontrakten ikke kan kræves af ejeren, for eksempel i tilfælde af særligt grove overtrædelser af reglerne (flere konti per spiller, strafbare handlinger, ...)
    • brugeren ikke har benyttet sin konto i fire uger trods henstillinger.
  7. Hvis der på servicernes platform ikke er mulighed for opsigelse via en bestemt funktion, skal enhver opsigelse følge på tekstform (e-mail). Den ekstraordinære opsigelse skal altid følge under nævnelse af årsager.

  8. Af tekniske årsager følger den endegyldige sletning af brugerdata og kontoen først med en forsinkelse på et par dage.

  9. I tilfælde af en berettiget opsigelse af betydningsfulde grunde tilbagestår der fra brugerens side intet krav på erstatning for de af opsigelsen berørte servicer eller tillægsydelser.

§ 9 Skriftlig form

Sideaftaler til disse generelle brugerbetingelser samt ændringer, udvidelser eller ophævelser af disse brugerbetingelser kræves skriftligt for deres gyldighed. Dette gælder også for ændringer af kravet om den skriftlige udformning. Gyldigheden af individuelle eller udtrykkelige kontraktaftaler bliver ikke berørt heraf.

§ 10 Overdragelse af rettigheder

(1) De rettigheder til indhold, som en bruger indsætter indenfor rammerne af servicer, forbliver hos den pågældende bruger. Med indsættelsen overdrager brugeren udelukkende ejeren en simpel, gratis brugsret til indholdene, som kan trækkes tilbage til enhver tid. Specielt retten til at gøre indholdet offentligt tilgængeligt.

§ 11 Salvatorisk klausul og øvrigt

  1. Skulle enkelte bestemmelser i disse generelle forretningsbetingelser være uvirksomme, så berører dette ikke virksomheden af de øvrige bestemmelser.

  2. For disse brugerbetingelser og for alle kontrakter indgået på basis af disse brugerbetingelser gælder Forbundsrepublikken Tysklands lov. Anvendelse af FNs købsret omhandlende køb af transportable goder samt den tyske internationale privatrets kollisionsregler er udelukket.

  3. Hvis brugeren efter kontraktindgåelse flytter sin bopæl eller sædvanlige opholdssted udenfor Danmark, er sædet ejerens værneting. Dette gælder også, hvis brugerens bopæl eller sædvanlige opholdssted ikke er kendt på tidspunktet for fremførelsen af klagen.

  4. Ejeren forbeholder sig ret til altid at ændre eller udvide disse brugerbetingelser med virkning ud i fremtiden, såfremt dette bliver nødvendigt (f.eks. tilpasninger til rets- og lovsituationen, udvidelse af ejerens serviceområde osv.) og såfremt brugeren herved ikke bliver forfordelt efter tro og love. Ændringer i disse brugerbetingelser bliver på passende måde meddelt overfor brugeren. Meddelelsen følger enten indenfor rammerne af af servicerne eller via tilsending af en mail til den af brugeren angivne e-mail adresse. Under alle omstændigheder bliver brugeren informeret om ændringerne ved næste indlogning.

  5. Brugeren kan efter meddelelsen og opnåelsen af kendskab til regelændringerne gøre indsigelse mod ændringerne i brugerbetingelserne indenfor en (1) måned. Det anbefales brugeren at rette indsigelsen til ejeren skriftligt eller per e-mail af hensyn til bevissikring.

  6. Gør brugeren ikke indsigelse mod de ændrede brugerbetingelser indenfor fristen på en (1) måned efter meddelelsen om disse og deraf følgende mulighed for opnåelse af kendskab til disse eller bruger han disse fortsat, så bliver de ændrede eller udvidede brugerbetingelser retskraftige overfor ham. Gør brugeren indsigelse indenfor tidsfristen, så er begge parter berettiget til at opsige kontrakten med en opsigelsesfrist på en måned, såfremt der ikke allerede efter § 8 består en opsigelsesret til enhver tid. Indtil kontraktafslutningen gælder de oprindelige brugerbetingelser stadig.

  7. Eventuelle forudbetalte ydelser af brugeren, som løber ud over afslutningstidspunktet bliver erstattet til brugeren efter andel. Yderligere krav fra brugerens side er udelukket.

  8. Ejeren vil i meddelelsen om ændringerne gøre særligt opmærksom på muligheden for at gøre indsigelse, opsigelsen, fristen samt på de retslige følger, særligt med hensyn til en udeblevet indsigelse.

  9. Det anbefales brugeren at holde sig informeret om brugerbetingelsernes stand og servicernes ydelses- og brugerbeskrivelser.

Status: Juni 2014

upjers GmbH
Direktør: Klaus Schmitt
Adresse: Hafenstraße 13, 96052 Bamberg, Tyskland

E-mail: agb@upjers.com (ingen support)
Tel: +49 (0)951/5109080 (ingen support)
Fax: +49 (0)951/510908102 (ingen support)

Retssted: Amtsgericht Bamberg
Registreringsnummer: HRB 5558

Skattenummer: DE275673923

§ 13 Änderungsvorbehalt [!] NOT TRANSLATED


Politik for databeskyttelse

Politik for databeskyttelse

Politik for databeskyttelse

Vi, upjers GmbH (Ltd.) med hovedesæde i Hafenstraße 13, 96052 Bamberg, Tyskland, driver hjemmesiden www.upjers.com og indsamler data, i det omfang det er nødvendigt, om vores besøgende. I den følgende politik for databeskyttelse vil du få indblik i hvordan vi bruger dine data, også kaldet personlige data, og hvorfor vi indsamler og bruger dem. Dertil vil vi gennemgå hvordan vi beskytter de indsamlede data, hvornår de bliver slettet og hvilket rettigheder du har i forhold til dine personlige data.

Kort fortalt: Vi overholder loven for databeskyttelse, og gør vores bedste for at beskytte dine data og dit privatliv. Men vi vil også være ærlige: Internettet er bygget op omkring udveksling af data, og det vil aldrig være muligt at tilbyde en 100% garanti mod datalæk. Husk også at denne politik kun gælder på vores hjemmeside; følger du et link til en anden hjemmeside, så er det deres politik for databeskyttelse som gælder.

Content

1. Den ansvarlige – hvem kan jeg kontakte?

Den ansvarlige for hjemmesiden er:

upjers GmbH
Hafenstraße 13
96052 Bamberg

Telefon: +49 (0)951/5109080
Fax: +49 (0)951/510908102
E-Mail: mail@upjers.com

Kundesupport:
Support-Formular: https://support.upjers.com/da/start
Email: support@upjers.com

2. Den dataansvarlige (DPO)

Via kontaktformularen kan du kontakte den dataansvarlige. Hvis du har spørgsmål om dine data, sletningen af dem eller dine øvrige rettigheder, kan den dataansvarlige kontaktes direkte ved at skrive til datenschutzbeauftragter@upjers.com.

3. Hvilket rettigheder har jeg?

Du kan kontakte os hvis du har spørgsmål om dine rettigheder, eller hvis du vil gøre brug af en af dine følgende rettigheder:

  • Retten til tilbagetrækning, ifølge artikel 7, stk. 3 (hvis du fx vil trække tilladelsen til at modtage nyhedsbreve tilbage).
  • Retten til indsigt, ifølge artikel 15 (hvis du fx vil vide hvad vi har gemt om dig).
  • Retten til ændring, ifølge artikel 16 (hvis du fx har skiftet e-mail-adresse og gerne vil have at vi retter den).
  • Retten til sletning, ifølge artikel 17 (hvis du fx gerne vil have at vi sletter nogen af dine data).
  • Retten til behandling, ifølge artikel 18 (hvis du fx gerne vil have begrænset hvad vi sender til din e-mail).
  • Retten til at modtage dine data, ifølge artikel 20 (hvis du fx vil bruge dine data i en anden sammenhæng).
  • Retten til indsigelse, ifølge artikel 21 (hvis du fx vil klage over hvordan dine data bliver analyseret).
  • Retten til anmeldelse, ifølge artikel 77, stk. 1 (giver dig mulighed for at klage direkte til et datatilsyn)

4. Sletning af data og lagringsperiode

Medmindre andet er nævnt, så sletter vi dine data, når vi ikke har brug for dem mere. I nogen tilfælde kræver loven at data bliver slettet inden da, ligesom at andre dele af loven kræver at dine data opbevares, selvom vi ikke har brug for dem mere. Du kan altid få oplyst hvad vi opbevarer.

5. Hvordan er dine personlige data sikret?

Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at sikre dine data imod misbrug, tab eller uautoriseret adgang. Det betyder at vi har taget både tekniske og organisatoriske forholdsregler. Har du mistanke om misbrug, tab eller uautoriseret adgang til dine data, bør du kontakte os hurtigst muligt.

6. Besøg på hjemmesiden

Hvis du blot besøger vores hjemmeside, indsamler vi ikke andre personlige oplysninger, end dem din browser sender. De dækker over:

  • Cirkaplacering baseret på IP-adressen (kun land).
  • Teleudbyder (fx TDC eller Stofa).
  • Dato og tid (fx 11:45, d. 25 maj, 2018).
  • Browser (fx Chrome eller Safari).

De tekniske data kan ikke spores tilbage til dig, og bruges kun til anonym indsamling af statistik, så vi kan forbedre hjemmesiden.

Formålet med at gemme data midlertidigt, er for at kunne tilbyde en sikker forbindelse og vise hjemmesiden.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk. 1, som giver en legitim interesse.

7. Kontakt med support

Du har mulighed for at kontakte vores support. Ved at klikke "support" på vores hjemmeside, bliver du stillet videre til https://support.upjers.com/da/start. Det er også muligt at kontakte support via e-mail: support@upjers.com.

Vi kan spørge ind om de følgende data:

  • Brugernavn og/eller logind.
  • Bruger ID.
  • upjers ID.
  • E-mail.
  • Payment service provider (betaler ell. betalingsgateway), hvis nødvendigt.
  • Selve beskeden til support.
  • Plugins i browseren (fx Adobe Flash).
  • Operativsystem (fx Windows eller Mac OS).
  • Hardware (fx Intel processor).
  • Browser.

For at yde ekstra beskyttelse foregår kontakten via en krypteret forbindelse. Dertil indsamler vi kun de nødvendige oplysninger for at behandle dit spørgsmål, og de bliver slettet når problemet er løst.

Formålet er at kunne hjælpe dig, og de indsamlede data bruges ikke til andre formål.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk. 1b, for at kunne leve op til kontrakten.

8. Download af apps

Igennem vores hjemmeside kan du få adgang til vores spil igennem app butikker via et link.
Ved at hente en app, får den pågældende butik adgang til visse data, såsom tidspunkt for download, titel, sprogversion og enhedens ID. Disse data udveksles direkte med butikken, og er udenfor vores indflydelse. Du kan læse den pågældendes butiks databeskyttelse for at lære om hvad de gør med dine data.

Vi behandler data igennem app'en for at kunne stille den til rådighed til dig, og for at kunne behandle betalinger i app'en.

For flere oplysninger om vores apps, kan du læse vores databeskyttelse for dem her: (https://da.upjers.com/mprivacy).

9. Registrering

Du har mulighed for at registrere dig på hjemmesiden og bagefter logge ind. For at stille den service til rådighed, indsamler vi de følgende oplysninger:

  • E-mail-adresse.
  • Brugernavn.
  • Kodeord.

For at yde ekstra beskyttelse bliver de indtastede data sendt over en krypteret forbindelse. Vi frabeder os at du bruger en andens navn som brugnavn, ligesom at vi fraråder dig at bruge dit rigtige navn som brugernavn. Ud fra din IP-adresse tildeler vi din profil et land. Det gør vi for at kunne vise dig regionale betalingsmuligheder. Som udgangspunkt bliver disse data gemt indtil du sletter dem.

Formålet med at indsamle disse data, er at kunne stille en konto til rådighed, ligesom at du får mulighed for at skrive i vores forum o.l. Registreringen er frivillig, og kontoen kan altid slettes igen.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, dataindsamlingen sker frivilligt og med brugerens accept.

10. Brug af indlejerede spil

Nogle af vores spil er indblejret i sociale medier (fx Facebook) og kan blive kaldt for programmer eller apps. Det er det pågældendes sociale medies datapolitik som gælder, hvis du spiller et indblejret spil, og de data som mediet kan bede om dækker bl.a.:

  • Fornavn, efternavn, køn og alder.
  • Profilbillede eller link dertil.
  • E-mail-adresse.
  • Placering og enhed.
  • Bruger ID, som for Facebooks vedkommende er kædet sammen med offentlige data.
  • Dine venners bruger ID, som også er kædet sammen med offentlige data.

Under brugen af de indblejrede spil kan det ske at mediet sender data til upjers. Vi vil i så fald kun bruge de modtaget data til at levere spillet til dig. Vi vil gerne understrege, at de fleste sociale medier har mulighed for at begrænse brugen af dine data, der i blandt:

  • Kontrol af hvilket data dine venner på Facebook deler om og med dig,
  • blokering af oplysninger om dig,
  • ignorering af invitationer til spil, og
  • kontrol af synlighed om dig.

11. Log-ind med sociale medier

Udover manuel registrering tilbyder vi også automatisk registrering med Facebook og Amazon. Vælger du at gøre brug af automatisk registrering, bliver du stillet videre til den pågældende udbyder, og gennemfører processen der.

For at yde ekstra beskyttelse sker udvekslingen af data over en krypteret forbindelse. Vi bruger ikke nogen af dine data fra udbyderen, og der bliver ikke oprettet en forbindelse imellem din konto hos os, og din konto hos udbyderen. Begge udbydere er certificeret under EU-US-PRIVACY-Shield. Du kan finde flere detaljer hos Facebook (https://de-de.facebook.com/policy.php) og Amazon (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=468496).

Formålet med at indsamle disse data, er at kunne stille en konto til rådighed, og tilladelsen kan altid trækkes tilbage igen.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, dataindsamlingen sker frivilligt og med brugerens accept.

12. Kommunikation i spillene

Vores spil giver dig mulighed for at kommunikere med os og andre spillere. Vi bruger automatiske filtre for at undgå misbrugende adfærd, ligesom at vi gemmer en kopi af kommunikationen, så vi kan løse tekniske problemer og misbrug efter at det er sket. De indsamlede data bliver desuden analyseret i anonym form, for at forbedre spillene. De indsamlede data indeholder dato, afsender, modtager og selve beskeden.

Vores personale vil kun læse de sendte beskeder hvis der er mistanke om misbrug, eller hvis du giver din tilladelse. Finder vi misbrugende beskeder tager vi yderligere handling.

For at yde ekstra beskyttelse bliver de indtastede data sendt over en krypteret forbindelse.

Formålet med databehandlingen er at kunne tilbyde kommunikation i spillene.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, dataindsamlingen sker frivilligt og med brugerens accept. Brugen af automatiske filtre sker i den fælles interesse for at forebygge misbrug.

13. Håndtering af betalinger

Hvis du køber præmie valuta i et spil, er det nødvendigt at give flere data. Typen af data vil blive afgjort af den valgte betalingsmetode.

Du har en række af betalingsmuligheder at vælge imellem, der i blandt en række af eksterne betalingsbehandlere (som fx PayPal og kredikort-virksomheder). De eksterne behandlere er forpligtet af loven til at registrere en række af oplysninger om dig, ligesom at de er forpligtet til kun at bruge de data til at behandle din betaling.

Du har frit valg imellem de udbydere vi stiller til rådighed, og vi vil opfordre dig til at undersøge de enkelte udbyderes datapolitik.

Når en betaling er gennemført sender udbyderen en besked til upjers, som bekræfter at en betaling har fundet sted.

Vi gemmer din IP-adresse i forbindelse med et køb, alene for at kunne fastslå din moms-sats. De indsamlede data bliver gemt forsvarligt efter bogføringsloven.

14. Nyhedsbrev

Vi bruger dobbelt bekræftelse på vores nyhedsbreve, hvilket betyder at vi sender en e-mail med et link når du tilmelder dig et nyhedsbrev, og først når der er trykket på linket er du tilmeldt.

Alle nyhedsbreve vi sender ud har et link til at afmelde sig, ligesom du altid kan kontakte vores support (https://support.upjers.com/da/start) eller på e-mail: support@upjers.com

For at tilbyde nyhedsbrevet samarbejder vi med Emarsys eMarketing Systems AG, Hans-Fischer-Straße 10, 80339 Munich, Tyskland.

15. Cookies

Til en vis grad bruger vi cookies på vores hjemmeside. Cookies er små tekstfiler som bliver gemt lokalt på din computer, og indeholder oplysninger om dine seneste besøg på hjemmesiden:

  • Navnet på hjemmesiden.
  • Slettedato for cookie.
  • Tilfældig værdi.

Hvis en cookie er uden slettedato, så bliver den slettet når du lukker din browser. Cookies med en slettedato bliver først slettet når den satte dato nås, eller ved en manuel handling.

På vores hjemmeside bruger vi de følgende cookies:

  • Nødvendige cookies (fx for at vise hjemmesiden korrekt).
  • Funktions- og ydelsescookies (for at hjælpe os med at forbedre hjemmesiden).
  • Reklamecookies (for at vise relevante reklamer).

Din browser giver dig mulighed for at indstille, blokere og slette cookies, omend vores hjemmeside muligvis ikke virker korrekt, hvis du ikke tillader cookies. For yderligere hjælp, se fx: https://www.bsi-fuer-buerger.de/BSIFB/DE/Empfehlungen/EinrichtungSoftware/EinrichtungBrowser/Sicherheitsmassnahmen/Cookies/cookies_node.html

16. Youtube

Vi bruger Youtube til at indlejre videoer. Youtube bliver drevet af YouTube LLC, på adressen 901 Cherry Avenue, San Bruno, CA 94066, USA. YouTube er repræsenteret af Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Når en indlejret video bliver afspillet, oprettes der en forbindelse til en server drevet af Youtube. Som minimum bliver din IP-adresse overført til Youtube, og hvis du er logget ind på Youtube eller Google, bliver handlingen registreret på don Youtube-konto. Dette kan undgås ved at logge ud inden afspilningen startes.

For at yde ekstra beskyttelse betragtes Googles datapolitik (https://policies.google.com/privacy?hl=en-GB), og deres tilknytning til EU-US Privacy Shield (https://policies.google.com/privacy/frameworks?gl=de&hl=en-GB) som tilstrækkelig. Desuden bliver en video ikke afspillet automatisk, så først når der trykkes Start begynder der en udveksling af data.

Formålet med udvekslingen er at kunne integrere Youtube, og vise videoer på vores hjemmeside.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, for at kunne levere vores service.

17. Google Tag Manager

Vi bruger Google Tag Manager, som er en service fra Google Ireland Limited, Google Building Gordon House, Barrow St, Dublin 4, Ireland (herefter "Google"). Med hjælp fra Google Tag Manager, kan hjemmesider håndteres via et interface.
Ifølge Google, er Google Tag Manager et domæne som ikke bruger cookies, og som ikke indsamler personlige oplysninger. Google Tag Manager aktiverer tags som muligvis indamler oplysninger. Google Tag Manager giver ikke adgang til disse oplysninger. Hvis en deaktivering udstedes på et domæne, fortsætter eksisterende tags med at spore, hvis Google Tag Manager havde oprettet dem.
Google har flere oplysninger i deres datapolitik:
https://policies.google.com/privacy?hl=en&gl=en
Den juridske baggrund er din accept i del 6 , paragraf 1, af GDPR, som du giver i forhold til vores reklamebannere.

18. Google Analytics

Vi bruger Google Analytics, en analyse service leveret af Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Google Analytics bruger de førnævnte cookies til reklame og analyse, så vi kan fastslå brugernes adfærd på vores hjemmeside. De data der bliver generet sendes og lagres på Googles servere i USA, omend din IP-adresse bliver delvist anonmiseret inden da. Det er derfor ikke muligt at fastslå noget om dig ud fra oplysningerne. De indsamlede data kan blive overført af Google til tredje-mand, i overensstemmelse med Googles datapolitik.

Det er muligt at nægte cookies i din browser, ligesom det er muligt at bede Google om at stoppe indsamlingen: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en-GB. På samme måde kan du bede Google om at sætte en såkaldt Opt-Out-Cookie for at begrænse indsamlingen.

For at yde ekstra beskyttelse anonmiserer vi din IP-adresse inden at den deles med Google, ligesom Googles datapolitik (https://policies.google.com/privacy?hl=en-GB), og deres tilknytning til EU-US Privacy Shield (https://policies.google.com/privacy/frameworks?gl=de&hl=en-GB) betragtes som tilstrækkelig.

Formålet med udvekslingen er at kunne forbedre vores hjemmeside.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, for at kunne forbedre vores service. En dataaftale som nævnt i arikel 28 er desuden på plads

19. Google Ads

Vi bruger "Google Ads", en service fra Google Ireland Limited, Google Building Gordon House, Barrow St, Dublin 4, Ireland (herefter "Google"), på vores hjemmeside.
Hvis du bruger vores hjemmeside igennem Google Advertisement, så gemmer Google Ads en cookie på din PC. Sådan en cookie udløber normalt efter 30 dage. I sådan en cookie bliver der typsik gemt følgende oplysninger: et unikt cookie-ID, antal visninger af reklamer, sidste reklamevisning og om sporing er fravalgt.
Disse cookies sætter Google i stand til at genkende din browser. Hvis en bruger besøger en side med en reklame, og brugeren klikker på reklamen, kan både Google og ejeren af hjemmesiden se dette.
Vi indsamler og behandler ikke personlige data i forhold til Google Ads. Vi bliver kun stillet annonyme data til rådighed af Google, af hensyn til dokumentation for reklamebrug. Det gør os i stand til at se hvilket reklamer der virker. Derudover har vi ingen indflydelse på hvordan Google Ads viderebehandler og opbevarer de indsamlede data. Hvis du har en konto hos Google, kan Google forbinde disse data med din konto. Bemærk dog, at Google stadig kan behandle disse data i relation til din IP-adresse, også selvom du ikke har en konto hos Google.
Derfor er denne service som standard slået fra hos os, og skal aktiveres via vores cookie-banner. Aktiveres Googla ad gælder Googles datapolitik (http://www.google.com/intl/en-en/privacy). Vi har derudover en kontrakt med Google, som beskytter dine personlige oplysninger.
Google er underlagt EU's regler om overførelse af persondata til USA.
Baggrunden for brugen af Google Ads er at gøre vores hjemmesider og services kendte, og at erhverve nye kunder. Ved at bruge Google Ads kan vi vurdere om vores reklamer virker.
Den juridske basis for brugen af Google Ads er din accept af paragraf 6, afsnit 1 i GDPR, som du giver til vores cookie-banner.

20. Facebook Pixel

Vi bruger "Facebook Pixel", en service fra Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Ireland (herefter “Facebook").
Facebook Pixel giver os mulighed for at se, om en bruger ankommer til vores hjemmeside efter at have trykket på vores reklamer på Facebook. Facebook Pixel bruger cookies, som er små tekstfiler der gemmes i din browser.
Hvis du er logget ind på Facebook, bliver dit besøg hos os gemt på din konto hps Facebook. De data vi ser om dig er annonyme, og vi kan ikke se hvem de tilhører. Vær dog opmærksom på at Facebook kan kæde disse data sammen om dig, og at vi ikke har nogen yderligere kontrol over de indsamlede data. Selv hvis du ikke har en konto hos Facebook, kan de indsamlede data blive kædet sammen med din IP-adresse og andre oplysninger.
Som en sikkerhedsservice er denne tjeneste slået fra som standard på vores hjemmeside, og skal aktiveres via vores cookie banner. Facebooks brug af de indsamlede data er beskrevet i deres datapolitik (https://www.facebook.com/about/privacy), ligesom vi har en aftale med Facebook om at beskytte de indsamlede data.
Facebook er underlagt EUs lovgivning om at overføre data til USA.
Formålet med Facebook Pixel er at markedsføre vores tjenester, og give os mulighed for at følge vores kampagner igennem Facebook.
Det juridiske grundlag er din accept i afsnit 6, paragraf 1, af GDPR, som du gav til vores cookie banner.

21. Reklamevideoer

Vi har indlejerede reklamevideoer flere steder på vores hjemmeside og i de forskellige spil, og videoerne er afgørende for at vi kan levere vores service. Det er muligt at optjene præmie valuta ved at se dem, og skulle du have nogen spørgsmål, kan du altid kontakte kunde support.

Vi samarbejde med de følgende virksomheder:

a) Smartstream

Smartstream (www.smartstream.tv) bruger teknologi, til at kontrollere og optimere hvilket videoer brugeren vises. Udbyderen er SMARTSTREAM.TV GmbH, Dachauer Straße 15A, 80335 Munich, Tyskland. Hvis du vil undgå indsamling af data, kan det gøres fra deres hjemmeide med en såkaldt "OptOut": https://www.smartstream.tv/en/privacy.

På samme måde er det muligt at "OptIn".

For at yde ekstra beskyttelse bruges der kun anonmisereret data.

Formålet med udvekslingen er at kunne drive vores hjemmeside.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, for at kunne tilbyde vores service. En dataaftale som nævnt i arikel 28 er desuden på plads.

b) adbility
Vi samarbejder også med adbility media GmbH, Große Elbstraße 38, 22767 Hamburg, Tyskland, for at kontrollere og optimere hvilket videoer brugeren vises. Du kan frabede dig indsamling her: https://www.adbility-media.com/en/privacy-policy/.

For at yde ekstra beskyttelse bruges der kun anonmisereret data.

Formålet med udvekslingen er at kunne drive vores hjemmeside.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, for at kunne tilbyde vores service. En dataaftale som nævnt i arikel 28 er desuden på plads.

c) advandeo
Vi arbejder også sammen med Ad Tech Group GmbH, Friedensallee 38, 22765 Hamburg, Germany (herefter "ATG"). ATG bruger teknologi til at optimere reklamevisning til brugeren. Databeskyttelsen for ATG kan findes her: http://advandeo.com/privacy-policy/.

Som en ekstra beskyttelse er reklamevideoer markeret mere tydeligt som reklame, og det understreges at der er tale om tredjeparts-virksomheder. Brugeren bliver på forhånd vist en eksempelside som indlæses fra en upjers server, og først efter indlæsning af videoen, tages brugeren til en tredjepart. Så ingen data overføres før videoen afspilles, og derefter er de overførte data delvis annonyme. ATG har ansvaret for de overførte data i forhold til afsnit 26. Du kan kontakte ATG for flere detaljer her: http://advandeo.com/imprint/

Formålet med at behandle persondata, er at kunne stille vore spil gratis til rådighed.

Det juridske grundlag er aktiveringen af afspilleren, efter afsnit 6, paragraf 1 i GDPR.

22. Criteo

Anonmisereret data om brugernes adfærd på hjemmeside bliver samlet og analyseret af Criteo SA, 32 Rue Blanche, 75009 Paris, Frankrig. Denne data bliver gemt i cookies på brugerens computer, og bruges til at vise tilpassede reklamer. De indsamlede data kan ikke indentificere dig personligt, ligesom de kun bruges til at forbedere vores service.

Du kan frabede dig indsamlingen ved klikke her: Frameld Criteo, ligesom du kan tilmelde dig her: Tilmeld Criteo.

For mere information kan Criteo privatlivspolitik besøges.

For at yde ekstra beskyttelse indsamles der kun statstiske data som ikke er personhenførbare. Du kan se mere her: https://www.criteo.com/legal/

Formålet med udvekslingen er at kunne forbedre vores hjemmeside og vise tilpasset indhold.

Det juridiske grundlag
er artikel 6, stk 1, for at kunne tilbyde vores service. En dataaftale som nævnt i arikel 28 er desuden på plads.

23. Sociale udvidelser

Vi bruger de følgende sociale udvidelser på vores hjemmeside: Facebooks “Like” knap, Googles “Google +1" knap og Twitters “Tweet” knap.

Kun hvis du trykker på knappen, modtager den respektive udbyder oplysninger om dit besøg på vores hjemmeside. Personlige oplysninger bliver overført til udbyderen ved aktivering, bl.a. via cookies, og vi anbefaler at du enten ikke bruger knapperne, eller at du fjerner dine cookies, hvis du ikke ønsker at der overføres data. Vi har ikke nogen indflydelse på hvad der bliver indsamlet, om hvorvidt det bliver gemt, og hvordan det i givet fald bliver brugt. Denne data kan desuden kædes sammen med din profil hos udbyderen, underordnet af om du er logget ind eller slet ikke har en konto hos udbyderen.

De indsamlede data bruges bl.a. til at vise dig tilpasset indhold, og til at vise din færden til dine venner. Du kan frabede dig denne indsamling ved at kontakte de enkelte udbydere. Nedenfor er der en kontaktliste til hver af udbyderene:

Facebook Inc., 1601 S California Ave, Palo Alto, California 94304, USA, for flere detaljer om dataindsamling kan du besøge: https://www.facebook.com/policy.php. Facebook er en del af EU-US Privacy Shield (https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework).

Google Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountainview, California 94043, USA, for flere detaljer om dataindsamling kan du besøge: https://policies.google.com/technologies/partner-sites?hl=en-GB. Google er en del af EU-US Privacy Shield (https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework).

Twitter inc., 795 Folsom St., Suite 600, San Francisco, CA 94107, USA, for flere detaljer om dataindsamling kan du besøge: https://twitter.com/en/privacy. Twitter er en del af EU-US Privacy Shield (https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework).

For at yde ekstra beskyttelse betragter vi den høje standard for Google, Facebook og Twitter som tilstrækkelig, især som følge af deres databeskyttelse, og at ingen data bliver overført før du aktiverer en af knapperne. Heise Medien Gmbh & Co. KG har mere information: http://m.heise.de/ct/artikel/Shariff-Social-Media-Buttons-mit-Datenschutz-2467514.html

Formålet med udvekslingen er at give brugeren mulighed for at dele sin aktivitet med andre brugere.

Det juridiske grundlag er artikel 6, stk 1, for at kunne tilbyde vores service. En dataaftale for de nævnte udbydere er desuden på plads, som nævnt i arikel 28.

24. Fansider på sociale medier

upjers er til stede på en række af sociale medier, både for at gøre opmærksom på vores tjenester, og for at kommunikere med vores brugere. Det drejer sig om de følgende sociale medier:
a) Facebook, en service fra Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Ireland; Datapolitik: https://www.facebook.com/about/privacy/
b) Instagram, en service fra Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Ireland; Datapolitik: https://help.instagram.com/519522125107875
c) YouTube, en service fra Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Ireland; Datapolitik: https://policies.google.com/privacy?hl=en&gl=en
d) Twitter, en service fra Twitter International Company, One Cumberland Place, Fenian Street, Dublin 2, Ireland; Datapolitik: https://twitter.com/en/privacy
e) Pinterest, en service fra Pinterest Europe Ltd., Palmerston House, 2nd Floor, Fenian Street, Dublin 2, Ireland; Datapolitik: https://policy.pinterest.com/en/privacy-policy
f) Discord, en service fra Discord Inc., 444 De Haro Street Suite 200 San Francisco, CA 94107, USA; Datapolitik: https://discord.com/new/privacy
Vi kan i nogen tilfælde indsamle data via de sociale medier, ligesom at annonyme statistiske data kan blive overdraget til de sociale medier.Ifølge en særaftale med Facebook, bliver der taget særlig hensyn til behandlingen af personlige data, som der kan læses mere om her: (www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum).
Formålet med databehandlingen, er at undersøge markedet, og gennemføre reklamevirksomhed. Profilering af brugerne finder sted ved hjælp af cookies i deres browsere, så reklamerne bedre kan målrettes, både på de nævnte platforme, og udenfor dem.
Det juridske grundlag af databehandlingen, er i forhold til de sociale medier, afsnit 6, paragraf 1 af GDPR, givet ved brug af de enkelte sociale medier. Accepten kan trækkes tilbage, fx for Facebook via https://www.facebook.com/settings?tab=ads og http://www.youronlinechoices.com. Dertil kan brugen af dem indstilles.
Dine rettigheder, især i forhold til indsigt i egne data, kan bedst anmodes direkte hos den enkelte udbyder. For facebook kan det ske her: https://www.facebook.com/help/1701730696756992?helpref=hc_global_nav. Kun den enkelte platform har direkte adgang til de indsamlede data om dig. Hvis du har brug for yderligere hjælp, er du velkommen til at kontakte vores support.

25. Udførelse og forsvar af rettigheder

Det kan nogen gange blive nødvendigt for os at behandle dine personlige data, i det omfang loven kræver det. På samme måde, som nævnt i artikel 9, stk. 2 f, kan det blive nødvendigt at dele personlige oplysninger med fx en advokat, forud for et retsmøde.

26. Personlige data for børn

upjers er opmærksomme på vigtigheden af databeskyttelse på internettet når det kommer til børn. Vi tilbyder derfor ikke vores service til børn under 16 år, ligesom at vi ikke med vilje indsamler data om børn under 16 år.

27. Ændring af databeskyttelsen

upjers forholder sig ret til at ændre denne databeskyttelse uden varsel, men vil altid overholde dataloven og gøre sit yderste for at informere dig om ændringer.

Med effekt fra maj 2018.